Biologie | Chimie | Didactica | Fizica | Geografie | Informatica | |
Istorie | Literatura | Matematica | Psihologie |
ADAPTORUL EGA
Denumirea de EGA vine de la Enhanced Graphics Adaptor (adaptor grafic de capacitate sporita). Diferentele adaptorului EGA fata de adaptorul CGA apar doar in modul grafic. Formatul uzual utilizat pentru afisare este 640 (pixeli / rand) * 350 (linii / cadru) = 224000 pixeli pe cadru (deci superior). Pentru modul grafic memoria RAM este impartita in 4 plane de memorie, asa cum este prezentat in fig.4.58. In fiecare plan de memorie se memoreaza un bit din cei 4 biti utilizati la un moment dat pentru a defini culoarea unui pixe. Deci un pixel poate avea la un moment dat una din 16 culori. Cei 4 biti vor adresa unul din cei 16 registrii ai bufferului ce memoreaza paleta de 16 culori utilizata la un moment dat. Fiecare registru din bufferul respectiv stocheaza 8 biti din care primii 3 sunt utilizati pentru formarea semnalelor R, G, B, iar urmatorii 3 pentru stabilirea intensitatii celor 3 culori R, G, B.
|
Monitorul utilizat cu adaptorul EGA trebuie sa poata fi comandat cu semnale R, G, B standard si cu RI GI BI (semnale R G B modulate in intensitate). Cu cei 6 biti evident ca s-ar putea obtine 64 culori pentru un pixel, dar, deoarece exista doar 16 registrii in bufferul paletei de culori, la un moment dat un pixel poate avea doar 1 din 16 culori (cei 6 biti formeaza doar 16 coduri din 64 posibile).
Exista deci 4 palete de culori formate din 16 culori fiecare. Una din aceste 4 palete este incarcate in bufferul paletei de culori, selectarea unei culori dintr-o paleta aleasa putand fi facuta cu cei 4 biti din cele 4 plane de memorie RAM.
Selectarea si incarcarea unei palete din cele 4 se face prin program, sub comanda microprocesorului .
Copyright © 2024 - Toate drepturile rezervate